Perustietoa Berliini

Monipuolinen kaupunki, joka tarjoaa kirjavan historiansa vuoksi useita historiallisesti mielenkiintoisia kohteita aina Brandenburgin portista, Check Point Charlieen. Kaupungin arkkitehtuuri, kahvilakulttuuri ja energinen yöelämä ovat myös kokemisen arvoisia.

• Lähetetty: 15-06-2008, 16:02Helmut
    • Aihe : Sachsenhausen
    Onko kokemuksia käynnistä Sachsenhausenin keskitysleirimuseossa? Onko vinkkejä käynnille? Tarkoitus ottaa vihdoin ohjelmaan neljännellä Berliinin reissulla heinäkuussa.
    reply.gif
    • Lähetetty: 30-06-2008, 13:25Marzu
    • Aihe : Sachenhausen
    Moi

Olen käynyt. Oli vaikuttava, vaikka olen käynyt Auchwitchissäkin. Sachenhausenissa merkittävästi vähemmän turisteja. S eioli enenmmän muille kuin juutalaisille (rikolliset, homot yms). Varaa aikaa vähintää puoli päivää. Paikallisjunalla pääsee. Asemalta bussilla tai kävellen.

Katso elokuva Väärentäjä ennen reissuasi! Kertoo juuri Sachenhasenista ja oli TODELLA hyvä leffa.

Antoisaa Berliinin matkaa
    Marzu
    reply.gif
    • Lähetetty: 06-07-2008, 14:49Helmut
    • Aihe : Kiitos vinkeistä
    Kiitos vinkeistä Marzu!
    Itse en ole käynyt aiemmin keskitysleireissä, joten taitaa olla melkoinen kokemus tulossa.
    Pitääpä suunnistaakin videovuokraamolle...
    reply.gif
    • Lähetetty: 08-07-2008, 18:11Marzu
    • Aihe : Rankkoissa kohteissa käymisestä
    Tämä on ehkä naiivia, mutta koska olet esnikertalainen ,muistutan, että keskitysleiri on aika rankka kokemus. Itse en ole mikään erityisen herkkä, mutta juuri nuo keskitysleirit, itäeuroopan salaisten poliisien kidustustalot ja Kambotzan kuoleman kentät ovat sellaisia kohteita, että niistä poistuessa ei ole ihan hilpellä lomamielellä. Minulle tulee vähän ahdistunut ja jotenkin likainen olo: tämä on tyyppillinen mieliala saada turha riita aikaan mahdollisen matkakumppanin kanssa. Menemättä ei kannata olla, uskon vahvastisti, että historian kauheuksien tunteminen on hyvä keino niiden toistumisen ehkäisyyn. Käynnin päälle kannattaa kuitenkin miettiä jotain piristävää tekemistä tai syömistä!
    reply.gif
    • Lähetetty: 28-08-2008, 13:16T-musu
    • Aihe : Missä tämä sijaitsee
    Missä tämä sijaitsee tarkemmin? Millä sinne pääsee?

Pitääkin tarkistaa jostain lippujen hinnat. Toki olisi kiva Berliinin reissulla päästä käymään täälläkin.

Onko muuten tietoa kuuluuko tämä niihin museoihin, joissa on torstai-iltaisin neljä viimeistä tuntia ilmaisia?
    reply.gif
    • Lähetetty: 28-08-2008, 13:28T-musu
    • Aihe : Kurkkasin noiden
    Kurkkasin noiden kotisivut:
    http://www.stiftung-bg.de/gums/en/index.htm

Näköjään on ilmainen sisäänpääsy.
    reply.gif
    • Lähetetty: 30-08-2008, 16:03Helmut
    • Aihe : Palaute viiveellä
    Kuukauden viiveellä palautetta Sachsenhausen-käynnistä:
    Vaikuttava, joskin masentavakin kokemus. Alueella on vähemmän rakennuksia ja esineistöä kuin itse odotin. Parasta / järkyttävintä ovat vankien ja esim. Oranienburgin asukkaiden haastattelut. Kannattaa uhrata aikaa niiden kuunteluun ja henkilökuvien lukemiseen. Käynti vei junamatkoineen (S1, Oranienbug) 5-6h. Turisteja jopa heinäkuussa melkoisen vähän.
    Kannattaa käydä! Pari kuvaa: "kuvia - Berliini"
    reply.gif

Profiili

Päivitä
  • Kuvia - Berliini

T-musu: Holocaust mahnmal (juutalaismuistomerkki)
    T-musu: Potsdamer platz
    T-musu: Kuumailmapallo
    T-musu: Checkpoint Charlie
    T-musu: Checkpoint Charlie
    T-musu: Eastside gallery
    T-musu: Berliner Dom
    T-musu: Kreuzberg
    T-musu: Brandenburger tor
    T-musu: Reichstag
    T-musu: Kello. :D
    T-musu: TV-torni Fernsehturm
    T-musu: Neue Synagoge
    T-musu: Mitte
    T-musu: Orienburger
    Helmut: Sachsenhausenin keskitysleiri Oranienburgissa. Kts. keskustelu Berliini-sivulla.
    Helmut: Sachsenhausenin keskitysleiri Oranienburgissa. Kts. keskustelu Berliini-sivulla.
    Helmut: Treptower Park sotilasmuistomerkki. osoite: Puschkinallee, S-bahnhof Treptower Park, Berliini.
    Olli: pari kuvaa Berliinistä
    Olli: pari kuvaa Berliinistä

• KaikkiPIKAMUISTO

• Treptower Parkin neuvostosotilasmuistomerkki on mittasuhteiltaan todellakin vaikuttava! (kts. kuva). osoite: Puschkinallee, S-bahnhof Treptower Park.
      HelmutBerliini
    • Olivat Karlshorstin 2. maailmansodan päättymisen museossa erittäin innoissaan, kun kuulivat, että paikalla on 8. toukokuuta vieras Suomesta!
      OlliBerliini
    • Berliinin TV-torni - ehdoton n
      ElliBerliini
torstai 29.07.2010